آشنایی با گیاهان تصفیه کننده هوا و ضد عفونی کننده ها

در کاشت محصولات پرسود تردید نکنید و با توجه به شرایط خود درباره پرورش آنها معروف ترین گیاهان زینتی (https://golheaven.ir/ornamental-plants/) اقدام کنید. بعضی از آنها مانند نخل خرمای مینیاتوری در نهایت 30 سانتی متر رشد می کنند و بعضی دیگر هم در طبیعت ممکن است تا 2 متر رشد داشته باشند. این گیاه دمای منفی 5 درجه سانتی گراد را برای چند ساعت می تواند تحمل کند ولی دمای زیر 10 درجه سانتی گراد برای رشد این نخل مناسب نمی باشد. در فصول سرد دمای ۲۰-۱۷ درجه سانتیگراد و در فصل گرم دمای ۲۷-۲۴ درجه سانتیگراد برای این گیاه مناسب است. در فصل بهار و تابستان که فصل رشد گیاه می باشد، به وسیله کودهای مایع کامل هر 15 تا 20 روز یک بار تغذیه گردد.

زادگاه این گیاه محیط مرطوب است، پس نیاز به رطوبت واضح است. گیاه نخل زینتی به نور زیادی نیاز دارد ولی توجه کنید از قرار گرفتن آن در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید. آرالیا گیاهی نور دوست است اما می تواند در شرایط نیم سایه نیز بخوبی رشد کند. بگونیا هلندی به لحاظ ماندگاری جزء گلهای یکساله است اما با کمی مراقبت میتوان آنرا سالها نگه داشت. به خاطر سختی و مقاومتی برگ ها برخی به سانسوریا زبان مادر شوهر می گویند. سانسوریا زبان مادر شوهر یا … گیاه سانسوریا عضو خانواده سوسنیان است که زیر مجموعه ساکولنت ها نیز به شمار می رود.

ما در این مقاله به معرفی گل های گران قیمت آپارتمانی خواهیم پرداخت که به دلیل داشتن قیمت بالا هر قشری امکان خرید آنها را ندارد. مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ معاونت امور باغبانی افزود: ما آماده همکاری با سرمایه گذاران در این بخش هستیم و می توانیم اطلاعات و دانش فنی مورد نیاز و مجوزهای لازم را در اختیار شان قرار دهیم. در این زمان مقدار آبیاری گیاه را باید کمتر کنید به دلیل اینکه نیاز گیاه در این دوره به آبیاری کم میشود همچنین آبیاری زیاد باعث سوختن ریشه های آن میشود به این ترتیب گیاه آماده گلدهی می شود. این خاک می تواند خاک های آماده کاشت و یا مخلوطی از پرلیت، پیت ماس، خاک باغچه و …

کسانی که اهل نگهداری گیاهان آپارتماتی هستند، حتماً با گل سانسوریا و انواع آن به خوبی آشنا هستند. یکی دیگر از پوشش های مورد استفاده از گلخانه پلی کربنات میباشد که معمولاً به جای شیشه استفاده میشود. کشور ایران در قرن 21 بزرگترین صادر کننده زعفران است، به طوری که 90 درصد زعفران دنیا را ایران صادر میکند؛ پس زعفران از سودآورترین محصولات گلخانه ای است و بهترین محصول گلخانه ای برای صادرات به شمار میرود. جعفری افزود: محلات بیشترین سطح زیر کشت وپرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، این شهرستان را به یکی از قطبهای پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است. این نخل زیبا می تواند با جای گرفتن در یک گوشه از پذیرایی زیبایی و جلوه دکوراسیون شما را چندین برابر کند. همچنین آلوئه ورا را میتوانید در گلخانهها پرورش دهید و از فروش آن سود چندین میلیون تومانی کسب کنید. نخل زینتی از گیاهان مناسب و محبوب برای نگهداری در آپارتمان و ادارات است. برخی از این بونسای ها بسیار خاص بوده و می توانند در محیط آپارتمان شما همانند یک درخت کوچک و مینیاتوری بدرخشند.

گونه های شیه چمن و بسیاری از گیاهان پیازی همیشه سبز نیاز به توجه بیشتر دارند. داشتن یک بونسای زیبا در منزل می تواند به مثابه آوردن یک جنگل کوچک و زیبا به فضای داخلی منازل باشد. از جمله این گیاهان می توان به ونوس حشره خوار بسیار زیبا اشاره کرد. گل آزالیا به پاکسازی هوای خانه شما نیز کمک میکند. شما با داشتن این گیاه شرقی در خانه جلوه ای از یک باغ به سبک ژاپنی را به نمایش خواهید گذاشت. این گیاه با وجود زیبایی خاص جلوه ای عالی به محیط اطراف می دهد. مانند بنفشههای آفریقایی، سیستم ریشهای کمعمق دارند، بنابراین نیازی به گلدان عمیق ندارند، اما دوست دارند جایی برای پخش ریشههایشان در بالای محیط رشد داشته باشند. معمولا در خانههای امروزی آشپزخانهها فضای کم و کوچکی دارند. این گل آپارتمانی زیبا که برگهای بزرگی دارد، بالا رونده است و بنابراین نسبتا به فضای زیادی نیاز دارد. از جمله گیاهان همیشه سبز با برگ های نیمه گوشتی سفید و به فرم قلبی یا قاشقی هستند. در ابتدای زندگی برگ قلبی شکل است و بریدگی ها با بالا رفتن سن و به مرور زمان ظاهر می شوند. کاهش دما تا زیر 10 درجه سانتی گراد برای گیاه مضر می باشد و باعث از بین رفتن آن می شود.

این گیاه با نام انگلیسی money plant نمادی از شانس و ثروت است. اسپاتی فیلوم یکی از گیاهان محبوب آپارتمانی است که در تصفیه هوای محیط نقش بهسزایی دارد. این گل با زیبایی و شادابی و رنگی که دارد روح لطیف شما در محیط منزل و یا محل کارتان مینوازد. آب سبک و بدون املاح در کیفیت رشد برگ ها و زیبایی آنها موثر می باشد. شاید برای کسانی که دغدغه مالی ندارند، پیدا کردن گل زیبا و خاص که در شان آنها باشد بتواند در حد یک دغدغه مطرح شود. در صورت بروز گرمای یبش از حد، این میزان افزایش پیدا می کند باید توجه داشته باشید که آبیاری بیش از حد و غرقابی کردن نخل فونیکس باعث بروز مشکلات می شود. شاید زیاده روی در آبیاری و برعکس خشکی دیدن زیاد گیاه بیش از حد است. اریگرون، گل مروارید مکزیکی یا فلابن، ممکن است اهل مکزیک باشد، اما بسیار خوشحال است که در باغهای آفتابی در بریتانیا گسترش مییابد، جایی که در جلوی مرز رشد میکند، از کنارههای پلههای سنگی یا آجری فرو میرود و خود را در آن فرو میکند.

از نکات مهم درباره تاثیر کرونا بر تمایل مردم به نگهداری گیاهان زینتی، ایجاد فرصت پرورش گیاهان به عنوان مشاغلی خانگی است که بهویژه بانوان، در آن ورود موفقی داشتهاند. گیاه پرنده بهشتی گیاهی مقاوم است اما نسبت به سرما کمی حساس می باشد و در دماهای نزدیک به یخ زدگی آسیب می بیند اگر این گیاه را در خارج از خانه نگهداری میکنید در زمان شروع فصل زمستان بهتر است روی گیاه را با پلاستیک بپوشانید. زادگاه نخل فونیکس مناطق گرمسیری می باشد و در نتیجه به سرما حساس است. قیمت پاچیرا به نسبت سایز و تعداد تنه های بافته شده متفاوت می باشد. قیمت این نخل متناسب با سایز و تعداد شاخه های آن متغیر می باشد. شما می توانید این گل زیبا را به شکلی چند شاخه و پر در گلدان های شیشه ای کاشته و از تماشای جلوه زیبای آن لذت ببرید. در صورتی که بخوبی از این گیاه مراقبت شود می تواند به خوبی رشد کرده و ارتفاع آن به بیش از 2 متر برسد. این نوع از فیلودندرون ها معمولا برگ های سبز بزرگ تری دارند.

بنت قنسول به رسیدگی کمی نیاز دارد و بدون اینکه شما متحمل زحمت زیادی شوید، میتواند رشد زیادی را رقم بزند! سرخس شمشیری در گلدان آویز شکل بسیار زیبایی پیدا میکند و میتواند در هر جایی از خانهتان قرار بگیرد و بدرخشد. امیدواریم از مطالب این مقاله در جهت جذب ثروت استفاده کنید. به همین جهت بهتر است در مقابل پنجره آفتاب گیر قرار بگیرد تا بتواند نیاز خود به نور را تامین نماید. آنها همچنین به نور کم گرایش دارند و با آب بسیار کم و خاک ضعیف می توانند زنده بمانند. شاید شما هم در مورد سمی بودن بعضی از گیاهان آپارتمانی شنیده باشید و بهتر است برای احتیاط آنها را خوب بشناسید.نام فارسی این گیاه سم برگ است که اشاره به سمی بودن برگ های دیفن دارد. آنها در آفتاب کامل بهترین و زیباترین گلها را میدهند اما در آبوهوای گرم، سایههای جزئی را میپسندد. همه این گلها در باغ شما یا به عنوان بخشی از نمایش گلهای بریده شده خیره کننده به نظر می رسند. آیا نوزادها شما را به هیجان می آورند؟ از قیمتی نسبتا بالا برخوردار بوده و برگ های پهن و شاخه های بافته شده آن، دکوراسیون منزل شما را خاص تر و زیباتر می کند.

علاوه بر کاکتوس های کلکسیونی که جزء گیاهان لوکس و گران قیمت قرار می گیرند، کاکتوس های دیگری نیز وجود دارند که می توانند حتی گران قیمت تر از کاکتوس های کلکسیونی باشند. قبل از اینکه گل آپارتمانی را انتخاب کنید باید ابتدا محل قرارگیری آن را انتخاب کنید. شپشک های پوستی ، چه پنبه ای و چه چرمی ، از شیره ای که از دمبرگ و برگ آن می مکند تغذیه می کنند. این گل های زیبا که ممکن است در برخی گونه ها، قیمت هر شاخه از آنها دارای قیمتی بالاتر از یک میلیون تومان باشد می توانند انتخابی خاص و لاکچری برای تزیین و زیباسازی فضای منازل باشند. یک کاکتوس کوچیک با اندازه بند انگشتی ممکن است قیمتی بالاتر از یک کاکتوس با اندازه یک متری داشته باشد و این سن و نژاد کاکتوس است که دلیل این گرانی قیمت برخی از آنها می باشد. نژاد گل سانسوریا به کدام کشور می رسد؟

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه کشاورزی از پتانسیلهایی برخوردار هستیم که باید در این زمینه سرمایهگذاری شود، تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد تولیدات مربوط به نخود و عدس کشور به صورت دیم است و با توجه به شرایط کشت، تولید کشور پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و قسمت اعظمی از این دو محصول از خارج از کشور وارد میشود. امروزه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به یکی از سودآورترین سرمایهگذاریها تبدیل شده است چرا که در کوتاهترین زمان سرمایه و سود شما برگشت میخورد و میتوانید از عواید آن استفاده کنید. مدیر جهاد کشاورزی محلات افزود: محلات بیشترین سطح زیر کشت وپرورش انواع گل و گیاه زینتی را در کشور دارد و تولید ۳۵۰ گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، این شهرستان را به یکی از قطبهای پرورش و تجارت گل و گیاه ایران تبدیل کرده است. روش تکثیر توسط بذر به دلیل زمان بیش از حد برای رسیدن به نتیجه توصیه نمی شود. بعضی افراد عاشق نگهداری از گیاهان آپارتمانی هستند و کنج سبز خود را میسازند، برخی دیگر دوست دارند فضای خانهی خود را با تابلوهای رنگی و یا وسایل زینتی تزیین کنند و اما گروهی هستند که عاشق گلهای رنگارنگ و زیبا هستند.

قیمت انواع کاکتوس ها بسته به سن، نژاد و سایز آنها متفاوت می باشد. گیاهان گوشتخوار دارای انواع مختلفی هستند که فقط نمونه های اندکی از آنها را می توان در ایران یافت. زهکش را بازدید کنید، آب زیر گلدانی را خارج کنید و برای تقویت گیاه از کودهای کامل محلول در آب که دارای انواع مواد اصلی و میکروالمنت ها باشد هر ده روز یکباراستفاده کنید. اغلب بونسای های خاص دارای تنه ی چوبی ضخیم و فرم گرفته با شاخ و برگ های کوچک هستند که وجود آنها می تواند باعث ظرافت و زیبایی صد چندان دکوراسیون منزل شما بشود. در ادامه مقاله این گل های زیبا و لوکس را همراه تصاویر آنها بیان می کنیم. ما قویاً توصیه می کنیم که انواع Vinca Minor را به جای Vinca Major که می تواند تهاجمی باشد، پرورش دهید. اگر گیاه را در مکانی با نور کم قرار دهید برگها به رنگ سبز یک دست درمیآیند و جلوه گیاه گرفته میشود. در این مقاله می خواهیم شما را با گیاه سانسوریا، انواع آن، چگونگی تکثیر، قلمه زدن، نور لازم، آبیاری و غیره این گیاه آشنا کنیم، پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بهترین دما برای رشد نخل فونیکس 24 تا 26 درجه سانتی گراد می باشد. بد نیست بدانید حتی خوردن یک برگ از این گیاه توسط کودک میتواند برای او کشنده باشد. ساقه های این گیاه رونده همیشه سبز، به شکل صاف یا کرکدار است، میوه های بیضی شکل و آبدار آن نیز در ابتدا سبز رنگ و سپس نارنجی می شوند و قابل خوردن هستند و محبوب ترین میوه بین بومیان آمریکای جنوبی می باشند. گونه های مختلف ارکیده به لحاظ قیمت و زیبایی ظاهری با هم متفاوت هستند. در ضمن توتیای آمریکائی نوعی از کاج که در محوطه ویلاهای شمال مورد استفاده قرار میگیرد، رشد آن نسبت به کاج لاوسون کمتر است اما همان زیبایی و کاربرد کاج لاوسون را برای پوشش دیوارهای محوطه و حیاط ویلا را دارد. اگر شنیدید که کسی به سانسوریا نامیرا گفت تعجب نکنید چون به این نام هم شهرت دارد. امروزه بیشتر ویلا ها برای حصار کشی از گیاهان پوشاننده استفاده می کنند چون استفاده از گیاه جلوه خاصی به حیاط منزل شما می دهد. نظر ارزشمند خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.