البرز در یک قدمی سبزینگی با عزم جهادی شرکت گاز + فیلم

 وی ادامه داد: امسال برای تسریع در گازرسانی به روستاهای واقع در  ارتفاعات البرز به جای یک پیمانکار ۱۶ پیمانکار به کار گرفته ایم  چرا که در فصل سرما سرعت عمل در ارتفاعات البرز کاهش می یابد.
غفاریان بیان داشت: امسال حدود ۵۰۰  میلیارد تومان تجهیزات و لوله  گاز خریداری کرده ایم تا عملیات گازرسانی با سرعت پیش برود.
وی اظهار داشت : شبکه اصلی گازرسانی در ارتفاعات البرز جنوبی بیش از ۸۷ کیلومتر طول دارد که ۶۵ کیلومتر آن خط تغذیه فولادی با اقطار ۶ تا ۱۲ اینچ  است.

استان البرز سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود سه میلیون نفر آن در مناطق شهری و ۲۰۰ هزار نفر در روستاها زندگی می کنند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84861434/%D8%A7%D9%84%D8%A8%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%DB%8C%DA%A9-%D9%82%D8%AF%D9%85%DB%8C-%D8%B3%D8%A8%D8%B2%DB%8C%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D8%B2%D9%85-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%DA%AF%D8%A7%D8%B2-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85

وی ادامه داد: در مجموع ۱۳۰ روستای استان البرز از نعمت گاز محروم هستند که ۴۲ روستای آنها در هفته و مابقی تا سال آینده به تدریج به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز بیان داشت:  دولت سیزدهم در حالی اولین سال کاری خود را سپری می کند که ۴۲ روستای مناطق کوهستانی طالقان و جاده کرج – چالوس در استان البرز از نعمت گاز بهره مند شده و  در هفته دولت این پروژه ها افتتاح می شود.
 

مدیرعامل شرکت گاز البرز با بیان اینکه در کنار گازرسانی به مناطق محروم استان  از اجرای پروژه بزرگ تامین گاز پایدار البرز غفلت نشده است ،گفت : بر این اساس خط انتقال گاز  بوئین زهرا به البرز به طول ۶۴ کیلومتر در دست اقدام است که چشم انداز ۵۰ ساله برای آن پیش بینی شده است.

 البرز در یک قدمی سبزینگی با عزم جهادی شرکت گاز + فیلم

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز بابیان اینکته که سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان بودجه صرف  این پروژه ها در البرز شد، تاکید کرد: این در حالی است که  با اهتمام دولت سیزدهم  از ابتدای  امسال تاکنون برای  گازرسانی به روستاهای استان البرز  ۲۳۸ میلیارد تومان اعتبار جذب شده که ۴.۵ برابر اعتبارات سال گذشته است.

وی افزود: اکنون نیز عملیات گازر رسانی در ۳۸ روستای بخش آسارا کرج در حال انجام است که بین ۲۰ تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مدیرعامل شرکت گاز البرز ادامه داد: افزون بر موانع طبیعی و غیر طبیعی برای اجرای پروژه های گازرسانی زمان زیادی صرف دریافت  مجوزهای متعدد شده است .
غفاریان گفت: در کل بودجه ای که برای  تکمیل پروژه های گازرسانی  استان البرز دیده شده بود حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بود که کفایت نمی کرد  و در اصلاحیه ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر دریافت کردیم که همراهی وزارت نفت موجب شد تا این بودجه به یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برسد.
تامین سوخت پایدار البرز

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز  البرز در تشریح اقدامات این شرکت با این تعبییر که البرز کارگاه جهادی گازرسانی شده است،  گفت: گازرسانی به مناطق کوهستانی استان به این سادگی نبوده بلکه چندین برنامه ، امکانات و تجهیزات در هم ادغام شده تا بتوان  گاز طبیعی  را به ارتفاعات ببرد.

شرکت گاز البرز اکنون ۹۳۰ هزار مشترک دارد که سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ مشترک بر مشترکان این شرکت افزوده می شود.

تکمیل گاز رسانی ۴۲ روستا در هفته دولت

در مجموع از کل حدود ۳۰۰ روستای تابعه البرز ۲۱۲ روستا به شبکه سراسری گاز متصل شده و مابقی تا تابستان سال ۱۴۰۲ به این شبکه خواهند پیوست.
عدم تنگ نظری دولت در بودجه ریزی برای گازرسانی البرز

به گزارش ایرنا ، یکسال از سپردن سکان اداره کشور به دولت سیزدهم می‌گذرد، دولتی که به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و با شعار «دولت مردمی، ایران قوی» کار خود را آغاز کرد و به اذعان بسیاری از کارشناسان و ناظران، در تاریخ دولت‌های پس از انقلاب، هیچ دولتی به‌اندازه دولت سیزدهم و آیت‌الله رئیسی میراث‌دار مشکلات، ضعف‌ها و کاستی‌های برجای‌مانده از دولت پیش از خود نبوده است. 

سیدرضا غفاریان  با بیان اینکه شرکت گاز البرز در کنار گازرسانی، کوه بری و جاده سازی برای روستاهای صعب العبور انجام می دهد، گفت : بیش از ۱۰۰ دستگاه بیل مکانیکی، لودر و بولدوزر برای این پروژه ها به کار گرفته شده و حتی از استان های همجوار و جنوب کشور نیز ماشین آلات وارد شده است .
وی یادآور شد: در مسیر گازرسانی به ارتفاعات البرز افزون بر موانع طبیعی ، شبکه های فیبر نوری ، آب ، برق و مخابرات از موانع بوده که عملیات گازرسانی به این مناطق را دشوار کرده است.
غفاریان گفت: به عنوان مثال گازرسانی به روستای کندر در حاشیه جاده  کرج – چالوس ۲ سال زمان برد تا به نتیجه برسد.

 البرز در یک قدمی سبزینگی با عزم جهادی شرکت گاز + فیلم

 البرز در یک قدمی سبزینگی با عزم جهادی شرکت گاز + فیلم

به گفته وی در این روستاها  سه هزار و ۵۰۰ خانوار زندگی می کنند ، این درحالی است که در هفته دولت سال گذشته تنها ۲ روستای البرز از نعمت گاز بهره مند شدند.
غفاریان گفت: اکنون نیز گاز رسانی به ۳۸ روستای بخش آسارا و ۱۱ روستای شهرستان طالقان واقع  در ارتفاعات البرز جنوبی در دست اقدام است که به تدریج تابستان سال آینده به شبکه سراسری گاز متصل خواهند شد و جمعیت روستایی برخوردار از نعمت گاز استان به ۹۵ درصد می رسد ضمن آنکه مناطق شهری اوایل سال آینده به صددرصد خواهد رسید.

در این میان دولت سیزدهم در همان ابتدای آغاز کار خود ، گازرسانی به مناطق محروم استان را در دستور کار قرار داده و امکانات را برای تحقق این بسیج کرده است . از مجموع ۱۷ شهر و حدود ۳۰۰ روستای البرز اینک تنها یک شهر (شهر کوچک آسارا ) و حدود ۱۳۰ روستا باقی مانده تا جشن سبزینگی گاز در این استان برگزار شود.
طبق آمار ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز برخوردار شدند و شهر کوهستانی طالقان از جمله مناطقی است که ۲ سال پیش شعله گاز در این منطقه روشن شد و روشنایی آن حتی به تعداد زیادی از روستاهای اطراف رسید.
در این میان برای گازرسانی به ارتفاعات البرز مسیرهای طولانی در پیش گرفته شده تا بتوان تمام ساکنان این محدوده را تحت پوشش قرار داد.
عبور جهادی شبکه گازرسانی از نقاط صعب العبور
موانع سخت طبیعی و وجود دره ها و مناطق صعب العبور سبب شد تا گازرسانی به تعدادی از روستاهای شهرستان طالقان و بخش ۵۵ هزار نفری آسارا واقع در حاشیه جاده کرج – چالوس در انتهای جدول پروژه های گاز استان قرار گیرد.
عبور شبکه های گاز از دل سخت صخره ها، دره ها و کوه ها نه تنها عزمی راسخ و جهادی لازم داشت بلکه هزینه های گزاف و ماشین آلات و تجهیزات مدرن را می طلبید که اینک با مدد این امکانات می رود تا اهالی سردسیر البرز در آینده نزدیک انرژی جدیدی جایگزین نفت و گازوئیل کنند.
در این میان متولیان شرکت گاز استان البرز پس از بررسی نقشه ها به این نتیجه رسیدند که مهمترین مسیر برای انتقال گاز به روستاهای ارتفاعات البرز جنوبی بهره گیری از خط تغذیه گاز روستای جوستان در شهرستان طالقان است تا بتوان با طی کردن  کیلومترها مسیر کوهستانی و صعب العبور حاشیه جاده کرج – چالوس را به این خط متصل کرد.

با این حال گرچه چالش‌ها بسیار زیاد بوده و هست، اما با همت مسئولان دولت سیزدهم اعم از رئیس جمهور، وزرا و سایر ارکان دستگاه اجرایی، طی یکسال گذشته علاوه بر رفع بسیاری از چالش‌های گذشته و تلاش برای ریل‌گذاری صحیح برای حرکت به سوی شرایط بهتر، اقدامات ارزشمندی نیز در حوزه‌های مختلف عملکردی صورت گرفته است که به نظر می‌رسد با گذشت یک سال از استقرار دولت اکنون نوبت به بازخوانی آن رسیده است.

 البرز در یک قدمی سبزینگی با عزم جهادی شرکت گاز + فیلم

مجتبی عبداللهی استاندار البرز به تازگی به حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز با بیان اینکه اقدامات دولت طی یک سال اخیر برای سرعت بخشی به پروژه های گازرسانی البرز با سال های گذشته قابل قیاس نیست ، گفت : تابستان ۱۴۰۲ سبزینگی استان البرز را جشن می گیریم .

وضعیت بد شاخص‌های کلان اقتصادی، کسری بودجه، کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا و بسیاری دیگر از چالش‌ها که ماحصل سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات نادرست‌ سال‌های پیش از ۱۴۰۰ بود شرایطی را رقم زد که به گفته آیت‌الله رئیسی در اولین حضور وی در جلسه هیات دولت که با وزرای دولت قبل برگزار شد، نخستین چالش پرداخت حقوق مردادماه بود!

امکاناتی که برای گازرسانی به ارتفاعات البرز گردآوری شده است

 البرز در یک قدمی سبزینگی با عزم جهادی شرکت گاز + فیلم

استاندار البرز گفت : طرح ها و پروژه های عمرانی از جمله گازرسانی با نگاه بلند دولت سیزدهم در این استان با سرعت در حال انجام است.

اگرچه  آمار حکایت از آن دارد که بیشتر مناطق و جمعیت میلیونی استان البرز زیر پوشش شبکه گاز طبیعی است  اما در این سال ها آنچه به دل مشغولی مسوولان اجرایی استان تبدیل شده ، تامین انرژی ساکنان کوهستانی ، سردسیری و نقاط صعب العبور  است که می توان با تحقق آن سبزینگی را در این استان  جشن گرفت.
گازرسانی به نقاط هموار استان چند سالی است که پایان یافته و بیشتر روستاهای البرز اکنون از نعمت انرژی گاز بهره مند هستند، اما اهالی ساکن در ارتفاعات البرز جنوبی که در پاییز، زمستان و حتی بهار متحمل سوز سرما می شوند بارها برای رهایی از این وضعیت لب به شکایت گشوده و خواستار پیوستن به شبکه گاز سراسری شده اند.

وی ادامه داد: این پروژه به مرحله تکمیل نزدیک شده که با افتتاح آن تامین انرژی پایدار  برای بخش های خانگی و صنعت استان خواهیم داشت .
جشن سبزینگی البرز در تابستان ۱۴۰۲