جلوگیری از تغییر کاربری ۹۰۰ هزار مترمربع از اراضی ساوه

ابوالحسن شریفی ادامه داد: تحقق عدالت در جامعه تنها برعهده دستگاه قضایی نیست بلکه تمام دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت مردمی باید در مسیر تامین امنیت و اجرای عدالت گام بردارند.

رئیس دادگستری شهرستان ساوه تصریح کرد: شهرستان ساوه از ظرفیت صنعتی ویژه‌ای برخوردار بوده لذا به همین منظور رفع موانع تولید با تعامل سازنده دستگاه قضایی و واحدهای تولیدی جزو اولویت‌های این نهاد محسوب می‌شود.

رئیس جدید دادگستری شهرستان ساوه در این مراسم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جز اسناد بالادستی است که باید در اولویت برنامه تمام مدیران و خدمتگزاران به نظام قرار دارد.

شریفی ادامه داد: کاهش آسیب‌های اجتماعی، هوشمندسازی خدمات قضایی، افزایش مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از ظرفیت علمی و کارشناسی در مسیر اجرای عدالت از مطالبات اصلی دستگاه قضایی است.

به گزارش ایرنا، «مجید علیپور» در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ساوه که در سالن اجتماعات فرمانداری ساوه برگزار شد، اظهار کرد: در شش سال گذشته بیش از ۱۹۴ هزار پرونده در دادسرای شهرستان ساوه رسیدگی و مختومه شده در حالی که کاهش زمان دادرسی یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی، افزایش سطح رضایتمندی مردم و تکریم ارباب رجوع را از اولویت‌های دستگاه قضایی دانسته و عنوان کرد: گسترش عدل در جامعه و مقابله با ریشه‌های بسترساز فساد بدون در نظر گرفتن منصب و مقام افراد در راستای رعایت حقوق عامه امری ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان ساوه ادامه داد: صدور سند برای ۳۰۷ هزار مترمربع از اراضی ملی و جلوگیری از تغییر کاربری ۹۰۰ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغات در راستای تحقق حقوق عامه از جمله اقدامات انجام شده در مدت مذکور است.

رفع موانع تولید از اولویت‌های دستگاه قضایی ساوه است

در این آیین از زحمات هادی ملکی و مجید علیور رئیس دادگستری و دادستان سابق شهرستان تقدیر و شریفی و سازنده به ترتیب به عنوان رئیس جدید دادگستری و دادستان شهرستان ساوه معارفه شدند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84832179/%D8%AC%D9%84%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%DB%B9%DB%B0%DB%B0-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D8%AA%D8%B1%D9%85%D8%B1%D8%A8%D8%B9-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%B6%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D9%88%D9%87

وی گفت: در مدت ۶ سال گذشته بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان از اراضی ملی داخل و خارج محدوده شهر از تصرف سودجویان خارج شده و برخورد جدی با مفسدان و مخلان نظم و امنیت در اولویت برنامه‌ها قرار داشت.