راهنمای جامع دیجیتال مارکتینگ بهروش ها و نحوه پیاده سازی بازاریابی دیجیتال داناپرداز
دیجیتال مارکتر به کمک طراح سایت، سایتی متناسب با نیازها و پسند کاربر طراحی خواهند کرد که کلیه فاکتورهای سایت یک کسب و کار معتبر و حرفهای را داشته باشد. تولد اینترنت سرعت این جریان را صدها برابر کرد و باعث شد زیرشاخههای دیجیتال مارکتینگ به سرعت متولد شوند. ایمیل مارکتینگ به عنوان مثال یکی از اولین زیرشاخهها بود و امروز شاهد زیرشاخههای جدیدتری از جمله بازاریابی شبکههای اجتماعی هستیم. در روش بازاریابی از طریق همکاری در فروش یک سایت فروشنده و یک سایت معرف داریم. سایت معرف به معرفی محصولات و خدمات شما می پردازد و در صورت فروش درصدی پورسانت دریافت می کند. این شیوه دیجیتال مارکتینگ در مقایسه با سایر روش ها بسیار متنوع است و به راحتی با توافق درصدی طرفین با کمترین هزینه به شرط انتخاب سایت های مناسب برای همکاری فروش خود را افزایش دهید.
- بخش کامنت در وبسایت و شبکههای اجتماعی، یکی از بهترین جاها برای ایجاد مکالمه و دیجیتال برندینگ است.
- اینستاگرام مارکتینگ و توییت های تبلیغاتی دو نمونه از بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند.
- دیجیتال مارکتینگ یکی از فعالیتهای ارزشمندی است که بیشتر کسبوکارهای امروزی به آن نیاز دارند.
- حال اگر برای کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی و سایت های معتبر تبلیغات انجام دهید زودتر به نتیجه خواهید رسید و می توان انتظار داشت که حداکثر ظرف مدت 6 ماه نتیجه مطلوبی حاصل شود.
ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی، یکی از روشهای بازاریابی است که در آن، ویدئوهایی برای معرفی و بازاریابی یک محصول یا برند و با هدف جذب مخاطب، تبدیل آنها به مشتری و افزایش فروش تولید و منتشر میشوند. کسبوکارهای مختلف بسته به هدف و مخاطبشان باید از ویدئوهای خاصی استفاده کنند و ویدئوها را در رسانههایی که مخاطبانشان حضور دارند، منتشر کنند تا به نتیجه مطلوبتری برسند. نکته قابل توجه این است که بازاریابی ویدئویی با تبلیغات ویدئویی متفاوت است. بازاریابی ویدئویی مانند تمامی روشهای بازاریابی، به استراتژی مشخص و برنامهریزی نیاز دارد و باید در ساخت ویدئوها به مخاطبین هدف، پرسونای مخاطبین، محل انتشار و آنالیز آن توجه ویژهای شود. به علاوه، ویدئوهایی که در بازاریابی ویدئویی تولید و منتشر میشوند، تنها جنبه تبلیغاتی ندارند، بلکه ممکن است جنبه آموزشی یا تفریحی نیز داشته باشند و منجر به افزایش آگاهی از برند شما و در نهایت، افزایش فروش شما میشوند. به طور کلی، ویدئو مارکتینگ، مناسبترین و قدرتمندترین روش بازاریابی برای کسانی است که قصد دارند پیام خود را به سرعت و به صورت گسترده منتقل کنند.
از اصول اولیه بازاریابی دیجیتال که پایه فروش اینترنتی است شروع میشود تا لحظهای که فروش میلیونی خود را رصد میکنید. پس اول از همه با تمام روشها و تکنیکهای بازاریابی دیجیتال آشنا شوید که در دوره ویدئویی «آموزش فروش اینترنتی» به طور کامل توضیح دادیم. توی این دوره شما یاد میگیرید که چگونه مشتری جذب کنید، آنها را عاشق کسب و کارتان کنید و مشتریهایتان را چندین و چندبرابر کنید. در حال حاضر مدیریت شبکههای اجتماعی برای سازمانها در سراسر جهان، به یک ضرورت تبدیل شده است.
بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
بازاریابی محتوا زمانی برای کسب و کارها و کمپینهای دیجیتال مارکتینگ نتیجه خواهد داشت که به صورت اصولی و استاندارد طراحی شود. استفاده از محتوا به عنوان یک منبع توسط دیگران و به اشتراک گذاری آن از نشانههای رعایت اصول مهم در بازاریابی محتوا محسوب میشوند. مهمترین مزیت استفاده از دیجیتال مارکتینگ امکان بررسی دقیق رفتارهای مخاطبان، عملکرد کمپینهای مختلف و آنالیز چالشهای سفر مشتری است، اما متاسفانه این گام از نگاه بسیاری از کسانی که دیجیتال مارکتینگ انجام میدهند پنهان میماند. طبق تحقیقات، کمتر از 30 درصد کسبوکارهای کوچک از ابزارهای تحلیلی برای وبسایت، رفتار مخاطبان، رهگیری کدهای تخفیف و … استفاده میکنند. ابزارهای تحلیلی و دنبال کردن فعالیتهای بازاریابی آنلاین کسبوکار شما، حلقهای در زنجیره فعالیتهای دیجیتال مارکتینگ است که اگر مفقود شود، جهتیابی برای هر حرکت صحیحی در استراتژی بسیار مشکل خواهد بود. در جلسات بعدی و در بلوکهای آموزشی کالج، ابزارهای آنالیتیکس را نام میبریم و شیوه کار با هر ابزار را گام به گام یاد خواهیم گرفت.
اتوماسیون بازاریابی (Marketing Automation)
ایمیل مارکتینگ، خبرنامهها و تبلیغات مبتنی بر وب نیز ابزارهای محبوبی برای دستیابی به مخاطبان جدید به شمار میروند. این در حالی بوده که برخی بیزینسها از پیامهای متنی و محتوای چند رسانهای برای تبلیغ مستقیمتر استفاده میکنند. بازاریابی اینترنتی یا اینترنت مارکتینگ، فعالیتهایی را شامل میشود که ما با مقاصد بازاریابی و بر بستر اینترنت انجام میدهیم. در صورت تمایل به همکاری با نوکارتو، میتوانید از مشاوره دیجیتال مارکتینگ ما استفاده نمایید و پس از کسب اطلاعات لازم، پروسه دیجیتال مارکتینگ شما را در کنار هم شروع کنیم و پیشرفت روز به روز کسب و کارتان را شاهد شرکت دیجیتال مارکتینگ سی یو وب باشیم. آندسته از تبلیغات اینترنتی را میگویند که وبسایتهای به اشتراکگذاری ویدئو نظیر یوتیوب و آپارت به صورت پیشنمایش، پسنمایش، وسط نمایش وغیره اقدام به تبلیغ برند، محصول یا خدمات شما میکنند.
گوشی های هوشمند و سایر دستگاه های دیجیتال اکنون این امکان را برای شرکت ها فراهم می کنند که خودشان را همراه با محصولات و خدماتشان به مشتریان عرضه کنند. مطالعات نشان می دهد که مردم ترجیح می دهند از تلفن های خود برای ورود به اینترنت استفاده کنند. بنابراین جای تعجب نیست که 70 درصد از افراد قبل از زدن دکمه خرید (معمولاً در تلفن خود) تصمیم به خرید می گیرند. مهمترین مزیت تبلیغات اینترنتی نسبت به سنتی این است که هزینه کمتری دربرخواهد داشت.
تحقیق کلمه کلیدی یکی برای بهینه سازی وب سایت و محتوا حیاتیه و به افراد اجازه میده شما رو از طریق موتورهای جستجو پیدا کنن. این شخص مسئول مدیریت حسابهای کاربری بیزینس در رسانههای اجتماعی بوده و باید حضوری قوی را در این فضا ایجاد کند. مدیر شبکههای اجتماعی با بخشهای بازاریابی و فروش همکاری کرده و محصولات و خدمات شرکت را از طریق کانالهای اجتماعی مختلف به مخاطبان معرفی میکند. شما در هر ساعت از شبانهروز باید در اختیار و در دسترس کاربرانتان باشید. فراموش نکنید برای دیده شدن باید مایه گذاشت و علاوه بر ارائه خدمات با کیفیت، سرعت عملکرد شما در این بازار تعیینکننده قوت و ضعف شماست.
در این شرایط میتوانید محتوای ارزشمند در اختیار افراد بگذارید و پیشنهادهای ویژهای برایشان ارسال کنید. یکی از بزرگترین قسمتهایی که صاحبین کسب و کار از آن لطمههای بزرگ خورده و متضرر میشوند، دقیقا همین موضوع «کاری ندارد، خودمان انجام میدهیم» است! اکثر افراد گمان میکنند چون میتوانند صفحه اینستاگرام شخصی خود را اداره کنند توانایی مدیریت و تولید محتوای صفحات اجتماعی کسب و کارشان را هم دارند!