وی یادآور شد: در مرکز نشستن و تصمیم بدون درک درست داشتن از مراکز آموزش عالی کشور، در واقع تیر در تاریکی انداختن است.
به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان در بازدید از دانشگاه صنعتی قوچان و در نشست با هیات رییسه این دانشگاه افزود: بازدید میدانی از دانشگاههای دور از مرکز و مناطق محروم، در هدف گذاریهای وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان دارای نقش مهمی و تعیین کننده است.
رییس سازمان امور دانشجویان کمبود زمین و خوابگاه در دانشگاه قوچان را جدی عنوان کرد و از مسوولان و خیرین منطقه درخواست کرد برای رفع این مشکل با دولت همکاری کنند تا خلا موجود سریع تر رفع شود.
براساس گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، در این نشست که رییس صندوق رفاه دانشجویان و علی آذری نماینده مردم قوچان در مجلس و فرماندار نیز حضور داشتند، نماینده قوچان در سخنانی به نقش دانشگاه در منطقه اشاره کرد و گفت: حضور دانشگاه باید بین مردم احساس شود و نیز دانشگاه باید بتواند شهروندان مسوولیت پذیر و سازگار تربیت کند و در ارتقای فرهنگ محیط پیرامونی نقش آفرین باشد.
منبع: https://www.irna.ir/news/84851920/%D9%81%D8%A7%D8%B5%D9%84%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%87%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D8%AA%D8%B1
وی افزود: فاصله ای که امروزه بین ظرفیتهای علمی کشور با نیازهای بخش صنعت مشاهده میشود باید هرچه سریع تر با تعامل و همکاری پر شود. این مستلزم پاسخ دانشگاههای صنعتی به مزیتهای محلی و منطقهای است تا هزینه صرف شده به توسعه منطقهای بیانجامد.
داداش پور ارتباط و تعامل دانشگاه و صنعت را زمینه ساز اشتغال جوانان جویای کار و نیز خوداتکایی مالی دانشگاههای صنعتی دانست و تاکید کرد: دانشگاه و صنعت دو نهاد کلیدی هر جامعهای در دنیایی که بر محور دانایی است، محسوب میشوند و ثمره تعامل این دو نهاد، شکوفایی دانش، صنعت و اشتغال است.
رییس سازمان امور دانشجویان در ادامه به نقش دانشگاهها به ویژه در شهرهای دور از مرکز اشاره کرد و گفت: دانشگاهها عامل پیشرفت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه ای محسوب میشوند و اگر متولیان مراکز آموزش عالی به نقش خود واقف باشند و همچنین درگیر مشکلات مالی و اداری فرصتگیر نشوند با برنامهریزی و هدفگذاری دقیق میتوانند منشا اثر و برکات زیادی باشند و در افزایش اعتماد عمومی و مشارکت مردم ایفای نقش کنند.