پزشکان پاسداران سلامت جامعه – ایرنا

وی با یادی از پزشکان از جان گذشته دفاع مقدس و دوران کرونا خاطرنشان می کند: پزشکان در تمام شرایط بحرانی، همپای مردم بودند و برای سلامتی بیماران خود از جان گذشتند.

وی تاکنون حدود ۴۰ هزار جراحی چشم انجام داده که ۲۰ هزار مورد آن در بیمارستان دولتی و بقیه در بیمارستان‌های نظامی و صحرایی بوده و بیشترین تعداد عمل در یک روز مربوط به جراحی‌های یک بیمارستان صحرایی است که در عرض یک روز ۶۷ عمل چشم انجام داده است.

خانم دکتر نیک پور یکی از پزشکان بیمارستان زنان زایمان بیان معقتد است: پزشکان رگ حیات جامعه می باشند و با تولد هر نوزاد، زندگی را و با درمان بیماران امید به زندگی را به جامعه هدیه می دهند.

در کشور ایران اول شهریور روز ملی پزشک نام گذاری شده است .


منبع: https://www.irna.ir/news/84861162/%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87

وی با اشاره به شیوع کرونا و تلفات ناشی از این ویروس، از سلامتی بیمارانش پس از دوره درمان و نقاهت به عنوان بهترین هدیه زندگانی اش یاد می کند و می گوید: بیماران با همراهی و عمل به توصیه های پزشکان نقش مهمی در سلامت خود و افراد جامعه دارند.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سلامت می گوید: در این دوران کادر درمان بیمارستان ها فراتر از توان خود کار کردند و با گذشتن از خانواده و تعلقات از این امتحان سربلند بیرون آمدند .

هر چند اذهان عمومی در زمینه خدمات پزشکان به کسب درامدهای آنچنانی سوق پیدا می کند اما به نظر می رسد خدمتی که پزشکان ارائه می دهند گرانبهاتر است ضمن اینکه هستند پزشکانی که بدون چشمداشت وقت و دانش خود را در خدمت بیماران قرار می دهند و حتی از سرمایه خود برای توسعه سلامت در جای جای کشور هزینه می کنند . 

دکتر عظیم زاده از خانواده ها خواست با نگرش درست و پرهیز از چشم هم چشمی راه را برای جوانان مهیا کرده و به انگیزه فرزندانشان در انتخاب شغل توجه کنند.

دکتر مجید میرزایی یکی از پزشکان عمومی تبریز که با حوصله جویای احوال بیمارانش می شود، اظهار می کند تشخیص درست بیماری نیازمند راهنمایی دقیق و مستلزم صرف زمان است و تاثیر مهمی در بهبود سلامت بیماران دارد.

دکتر میرزایی به نقش دولت در پایه گذاری بیمه سلامت و ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری خدمات درمانی در جای جای کشور اشاره و اظهار می کند: شاخص های سلامتی ارتقا یافته است و دولت به سمت عدالت در حوزه درمان و سلامت حرکت می کند.

دکتر بهنام غفارزاده، متخصص و جراح چشم یکی از این پزشکان است که سال ۱۳۵۲ در تبریز متولد شد و از سال ۱۳۸۶ کار طبابت را آغاز کرد از همان سال با همکاری بسیج جامعه پزشکی درمان رایگان بیماران را نیز شروع کرد.

این پزشک نیکوکار همچنین ۴ هزار عمل رایگان چشم در نواحی مختلف کشور انجام داده و حتی گاهی اوقات هزینه‌ رفت‌وآمد بیماران را نیز پرداخت می‌کند.

دکتر علی عظیم زاده یکی از پزشکان تبریز با یادآوری زمان جنگ تحملیلی می گوید: در آن موقع زیر رگبار موشک و مسلسل، از کارهای طاقت فرسای شبانه روزی در جبهه های جنگ خسته نمی شدیم چون با دیدن بهبودی حال مجروحان و اراده مصممم رزمندگان نیرو می گرفتیم و ماهم می خواستیم همیار شان باشیم .

وی با اشاره به علاقه جوانان برای ورود به این رشته تحصیلی و شغلی اظهار می کند: فعالت در این رشته نیازمند علاقه و تلاش و جسارت است و جوانان با سرلوحه قراردادن این شعار جاودان ((پزشکی علاقه و جسارت )) در این مسیر موفق شوند .

خانم دکتر شهناسی یکی دیگر از پزشکان تبریز خاطرنشان می کند: پزشکان در شرایط بحرانی کرونا با ایثارگری خدمت کردند و تعدادی از همکاران جان خود را از دست داند.